آموزش طراحی قالب وردپرس

آموزش ووکامرس-آموزش طراحی قالب وردپرس-آموزش وردپرس

آموزش طراحی قالب وردپرس

آموزش ووکامرس-آموزش طراحی قالب وردپرس-آموزش وردپرس

در این جلسه از آموزش صفر تا صد ووکامرس از سایت اس ام او استودیو به شما یاد خواهیم داد چگونه یک پرداخت امن داشته باشید که هم مشتری شما خیالش راحت باشد و شما هم مشکلی در پرداختی ها نداشته باشید.

برای این که صفحه پرداختی در ووکامرس را امن کنیم، با  مراجعه به سربرگ پیشرفته، در منو پیکربندی می توان این پراخت ها و صفحه پرداخت به صورت آنلاین را برای مشتریان خود دارای امنیت در ووکامرس  بالایی داشته باشد.

 

 

 

روش تغییر در صفحه های پیشفرض ووکامرس:

خب وقتی به صفحه پیشرفته در منو پیکربندی می شویم به چند سربرگ بر خواهیم خورد:

تنطیمات فیلد پیشرفته در ووکامرس تنطیمات فیلد پیشرفته در ووکامرس

راه اندازی برگه:  راه اندازی برگه ها در واقع برگه های اصلی برای پرداخت در ووکامرس می باشد وقتی برای افزونه ووکامرس را نصب کنیم.

برگه تسویه حساب: این برگه که به صورت پیشفرض در هنگام نصب ووکامرس بر روی سایت شما ساخته می شود از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا کاربر قبل از رفتن به پرداخت اینترنتی و وصل شن به برگه بانک باید در قسمت تسویه حساب قوانین فاکتور محصول یا خدمات را مشاهده نمایید.

برگه حساب من: این برگه هم جزو آن دسته از قسمت ووکامرس می باشد که در هنگام نصب افزونه فروشگاه ساز ووکامرس به صورت اتوماتیک در سایت ساخته و آماده استفاده می باشد.این برگه به صورت منحصر بفرد برای کاربر می باشد و باید به صورت ویژه امنیت در ووکامرس و  این صفحه ضمانت شود زیرا  اطلاعات مربوط به کاربر و همچنین فاکتور خرید در این قسمت همیشه قابل دسترسی می باشد.

شرایط و ضوابط: همیشه در هنگام معامله ای که به صورت حضوری یا قیزیکی صورت می گیرد طرفین برای خرید و فروش معمولا شروطی دارند مثلا نحوه پرداخت یا شرایط ضمانت محصول در هنگام داد وستد به صورت دیجیتال هم از این قائده مستثنی نیست پس باید برای قوانین و شرایط خرید در سایت شما باید مطلع شد پس باید یک برگه را انتخاب نمایید.این برگه قوانین . شرایط خرید هنگامی که در صفحه تسویه حساب می باشید یک تیک دارد که حتما باید آن را علامت دار کنید این تیک به معنای آن است که، تمامی قوانین شما را خاونده و قبول دارم و آن را امضا می کنم پس حتما این برگه در سایت شما موجود باشد.

تیک زدن شرایط و ضوابط در برگه تسویه حسای ووکامرس

همان طور که در تصویر بالایی مشاهده می فرمایید اگر صفحه مربوط به شرایط و ضوابط را مشخص نکرده باشید در ووکامرس اون متن شرایط و مقررات که با فلش سبز زنگ مشخص شده دارای لینک  نمی باشد ومشتری شما نمی تواند سفارش خود را ثبت نماید.

نقطه پایانی تسویه حساب:

از آنجایی که برگه  تسویه حساب دارای اهمیت بالایی در فروشگاه اینترنتی می باشد پس با توجه به نوع محصول، نحوه پرداخت و همچنین سیاست سایت شما این نقظه پایانی در برگه تسویه حساب متفاوت می باشد.در واقع نقطه پایانی تسویه حساب، پارامتر هایی می باشد که باتوجه به محصول سایت شما می توان این متغییر ها را ویرایش یا حذف گرد که البته در ادامه هر کدام از این متغیرها را به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

تنطیمات نقطه پایانی در پیکربندی ووکامرس تنطیمات نقطه پایانی در پیکربندی ووکامرس[/caption]

پرداخت:در این قسمت نامک های مربوط به پرداخت را مشاهده می کنید، در قسمت تسویه حساب ما در هنگام پرداخت به صورت دستی یا با متصل شدن به درگاه واسط مانند زرین پال عمل پرداخت صورت خواهد گرفت.

سفارش دریافت شد: این برگه و نامک هنگامی است که سفارش را ثبت و پرداخت کردید و بعد از انجام تراکنش موفق به صفحه دریافت سفارش انتقال داده می شوید.

افزودن روش پرداخت: در بعضی از فروشگاه ها، که محصول به صورت فیزیکی می فروشند نحوه پرداخت گوناگون می باشند مثلا به صورت دستی کارت به کارت کند برای فروشگاه یا مثلا پرداخت آن محصول به روش اقساطی باشد و در چند قسط پرداخت کند و یا پرداخت  قیمت محصول در هنگام تحویل در محل باشد.

حذف روش پرداخت: بعد از آن که مشتری یک روش پرداخت را انتخاب می نماید برای این که، بخواهد در برگه تسویه حساب نوع پرداخت را حذف و یک روش پرداخت دیگر را انجام دهد.

تنظیم به عنوان روش پرداخت پیشفرض: در هنگامی که در مرحله آخر برگه تسویه حساب باشید در زمانی که علاوه بر پرداخت آنلاین،پرداخت در محل و پرداخت اقساطی داشته باشید به عنوان پیش فرض یگ روش خرید را انتخاب کنید که معمولا پیش فرض پرداخت به صورت آنلاین می باشد.در قسمت بعد می رویم سراغ سرفصل نقطه پایانی حساب کاربری و هر کدام از بخش های آن را توضیح خواهیم داد.

تنظیمات نقطه پایان حساب کاربری درتنظیمات پیکربندی ووکامرس

نقطه پایانی حساب کاربری:

در هنگامی که مشتری پرداخت خود را انجام می دهد و تراکنش با موفقیت انجام شود  وبرای امنیت در ووکامرس به حساب کاربری انتقال داده می شود.

تنظیمات حساب کاربری در ووکامرس پس از تسویه حساب

سفارش ها:

گزینه سفارش در حساب کاربری ووکامرس

قسمت سفارش ها می اوانید سفارش های تکمیل شده یا خریداری شده و یا سفارش هایی  که کنسل یا ناقص بوده را مشاهده نمایید.

دانلودها:

گزینه دانلود ها در حساب کاربری ووکامرس

یک قسمت دیگری در پنل کاربری موجود می باشد به نام دانلودها در این قسمت بعد از تراکنش موفق با ورود به پنل کاربری و وارد شدن به فیلد دانلودها می توان این فایل ها را دانلود کنیم.

در بعضی از فروشگاه های اینترنتی یک آموزش را به فروش می رسانند یا این که، یک سایت آموزش آنلاین دارید که آموزش ها رو در حساب کاربری خود دانلود نمایید.

ویرایش حساب کاربری:

ویرایش حساب کارری در پنل ووکامرس

در قسمت ویرایش حساب کاربری در پنل کاربری، مشتری می تواند با نام، نام خانوادگی، نام نمایشی،آدرس ایمیل و رمز عبور را در صورت نیاز ویرایش یا عوض کند.

آدرس ها:

آدرس ها در تنطیمات حساب کاربری ووکامرس

در فروشگاه های اینترنتی که محصول فیزیکی را باید به آدرس مشتریان خود بفرستند این قسمت آدرس بسیار مهم می باشد و همچنین برای محاسبه هزینه پست هم باید آدرس به صورت دقیق وارد شود.

روش های پرداخت:

در روش های پرداخت همان طور که گفتیم انواعی دارد برای بالابردن امنیت در ووکامرس مثل،به صورت حواله ای، پرداخت اینترنتی،پرداخت اقساطی و پرداخت به صورت درب منزل که که هرکدام را که بخواهیم می توانیم انتخاب کنیم.

فراموشی گذرواژه:

فراموشی گذر واژه در ووکامرس  فراموشی گذر واژه در ووکامرس[/caption]

در بعضی موارد مشتری شما رمز عبور را فراموش می کند برای بالا بردن امنیت در ووکامرس که با رفتن به برگه فراموش کردن رمز ورود و با وارد کردن ایمیل یک لینک برای تغییر رمز برای شما ارسال شود.

خروج از سیستم:

خروج از پنل کاربری در ووکامرس

شاید شما در یک سیستم هستید که مال خود شما نیست ونمی خواهید پنل کاربری شما ذخیره شود برای این موضوع با کلیک بر روی دکمه خروج از حساب کاربری خارج می شوید.

در ادامه این مقاله شروع به بررسی زیر عنوان قسمت پیشرفته در پیکربندی ووکامرس را می پردازیم که هرکدام را جداگانه توضیح می دهیم.

تنظیمات بیشتر وب هوک ها در پیکرندی پیشرفته ووکامرس

REST API:

تنطیمات reast api در پیکربندی ووکارس

اگر شما بخواهید یک اپلیکیشن اندروید برای سایت خود درست کنید نیاز نیست لینک آن ها را در اپلیکیشن خود بگذارید.

[caption id="attachment_17475" align="alignnone" width="1380"]استفاده از api در ساخت اپلیکیشن مختص سایت

با ساختن api به راحتی می توانید پست ها و محصولات خود را در اپلیکیشن خود جایگذاری نمایید و با هر ویرایش به صورت آنی در اپلیکیشن شما لحاظ خواهد شد.

وب هوک ها:

تنطیمات وب هوک ها در ووکامرس

وب هوک ها یعنی این که، یک لینک را برای کاربرانی خاص اعلام کنند مثلا حذف کوپن یا اعمال کوپن جدید به مشتری مورد نظر شما، وب هوک ها طبق گزارش و بروزرسانی های ووکامرس در نسخه 2/2 به ووکامرس اضافه شد.

خب این هم از پیکربندی و پیشرفته ووکامرس این قسمت جزو فیلد های جدید و حرفه ای می باشد و کاربران باید هنگامی این تغییرات لحاظ کنند که باید تسلط کافی را به ووکامرس داشته باشید.

منبع آموزش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی